| Author |
Topic  |
|
wim
Tovenaar

11930 Posts |
Posted - 05/04/2004 : 13:55:45
Met trots presenteren WEKA Uitgeverij en WIN2KWERELD.NL het nieuwe praktijkhandboek Windows Security! Aan deze uitgave hebben verscheidene medewerkers uit het team van WIN2KWERELD.NL meegewerkt. Daarom leek het WEKA Uitgeverij en WIN2KWERELD.NL leuk om een prijsvraag rond deze introductie te organiseren.
Onder de respondenten verloten we drie handboeken Windows Security, inclusief jaarabonnement, ieder ter waarde van maar liefst € 497,- (ex BTW) en beschikbaar gesteld door WEKA Uitgeverij. Hoe doe je mee? Stuur ons jouw meest leuke, grappige, pijnlijke of spannendste moment in je werk als IT-professional. De beste, grappigste of misschien zelfs wel hilarische gebeurtenissen maken kans op een Windows Security boek, inclusief jaarabonnement. Dus doe mee en verras ons, de uitgever en je medeforum leden met jouw verhaal uit de loopgraven van de IT. Insturen kan tot 23 april, de winnaars worden begin mei bekend gemaakt op de websites WIN2KWERELD.NL en IT-HELPDESK.NL. Waar stuur je heen? Je kunt antwoorden op dit bericht waamee gelijk jouw medebezoekers kunnen meegenieten, steun kunnen betuigen of troosten maar natuurlijk kun je ook per email reageren: WekaActie@win2kwereld.nl. Zie ook: http://www.win2kwereld.nl/main/weka/ |
wim
Tovenaar

11930 Posts |
Posted - 05/04/2004 : 20:01:37
Omdat natuurlijk niemand publiekelijk wat durft te roepen zal ik er eens eentje doen, deze speelt alweer jaren geleden met Windows 3.1 nog. Dichtgetimmerd station want anders doet de gebruiker maar van alles. En ja dan zit je dus in een hele zaal van die dingen en je hebt dringend een bootable floppy nodig. Dus wat doe je dan, je doet even je truukjes om door de interface heen te komen je hopt naar a: format do you want to format the entire fixed disk, ja natuurlijk weet ik het zeker...... mmmm zei hij FIXED disk. WHOOPS. bleek a: b: geworden te zijn waardoor een en ander een beetje in de war ging.Tsja, gelukkig redde unformat nog 90% van de data want natuurlijk sloeg de gebruiker alles lokaal op en had hij geen backups  Eind goed al goed dan toch. Wie volgt?  |
Playwell
Tovenaar

5003 Posts |
Posted - 05/04/2004 : 21:53:43
Uhmz..Ik moest een Oracle database verplaatsen want de hardware werd uigefaseerd. Uiteraard zonder enig verstand van zaken, dus ik me stevig inlezen. Het moment brak aan en een export gemaakt van de database, en dat ging goed. Toen fysiek achter een andere server gaan zitten en de database aanmaken met een sql script en importeren. Wat bleek, een collega had de oracle client al naar de oude server verwezen, dus ik gooide vrolijk de database weg op de oude server door een nieuwe te maken. Uiteraard doe je dit na 5en dus de leverancier bellen was er niet bij... Na een uurtje of 5 zweten had ik 'm terug.. poeh. Het was bij een producent van voedsel waar ze in 3 ploegen werkten, en de database was om de logistiek te regelen. De productielijn stokte omdat ze hun spullen niet kwijt konden.. bovendien stond er een vrachtwagen of 24 te wachten tot ze de spullen konden laden. Onnodig te zeggen dat toch wat scheve blikken mijn kant op gingen de andere morgen. 
|
wim
Tovenaar

11930 Posts |
Posted - 05/04/2004 : 22:19:51
Ja dat is een beetje de variant van : we gaan de server rebooten, was server01 nu de bovenste of server 02? Het is vast nr1!  |
Harrrie
Tovenaar

2412 Posts |
Posted - 06/04/2004 : 00:32:06
Hoi, wij hebben ons systeem 100% waterdicht, alles is afgeschermt en je krijgt het nooit plat.Tot die eikel fdisk ergens geupload had en even een schijfje zonder partities achter liet. grote bek, snel weg. daarom is wintendo ook voor de hobby, je kan het weggooien maar nooit dichtspijkeren en verder heb ik geen leuke ervaringen alleen frustraties   |
wim
Tovenaar

11930 Posts |
Posted - 06/04/2004 : 11:45:01
Frustraties zijn ook leuk, kom maar op!   |
Koen Wouters
Student-Tovenaar

998 Posts |
Posted - 06/04/2004 : 12:37:07
Ik heb 'n hekel aan Weka     |
wim
Tovenaar

11930 Posts |
Posted - 06/04/2004 : 12:41:28
nou zeg  |
Parzival
Tovenaar

3582 Posts |
Posted - 06/04/2004 : 12:44:32
ja ik heb ook een hekel aan dell, maar als dell zegt, hey zeg ff wat leuks en je krijgt van ons een SAN met 1Tb aan storage incl servers kabels 19" kasten en elk halfjaar een update van het hele zooitje hoor je mij ook niet meer klagen hoor :) Nachts kijkt hij graag naar de sterren en de maan. Vooral de maan, want die lijkt een op een héél groot koekje. Parzival is een monster met een doel in zijn leven. zoveel mogelijk koekjes eten.
|
Dumber
Student-Tovenaar

2334 Posts |
Posted - 06/04/2004 : 13:13:37
meestal kom ik alleen maar cliche dingetjes tegen. zoals bekerhoudertjes die kapot zijn (ehmmm cdrom spelers), dus dan maar vervangen door die sleufjes... (zeg maar het systeem van de autoradio) konden ze hem ook niet meer slopen.diskettes onderste boven achterste voren erin weten te proppen. owja, printers migreren via script en dan er ineens achterkomen dat de helft van de gebruikers het script niet kregen. bleek dat er nooit een replicatie was opgezet tussen de pdc en de bdc. laatste script wijziging was toen ook al 2 jaar terug.
allemaal redelijk cliche zeg maar.
owja, ook nog een printer installeren, en maar niet snappen hoe dat ding werkt. blijkt er ineens een unix spooler voor te zitten dus de print services voor unix moest installeren. sja, wat kan ik nog meer zeggen. klant verbaast dat er een virusuitbraak is, sja gek hé als er nergens een virusscanner draait (behalve op exchange) verbaast zijn dat er switches en upsen kapot kunnen gaan na een jaar of 5 -6 ach, het merendeel verbaast me niets. Edited by - Dumber on 06/04/2004 13:17:52 |
Timon
Goochelaar

273 Posts |
Posted - 06/04/2004 : 13:38:39
Ter info: ik doe samen met iemand anders server beheer op 8 basisscholen in uidoost, op iedere school loopt ook een ICT-er rond. De een weet wat meer dan de ander. (of denkt het te weten)Op een morgen kwam ik met mijn collega op een school. Er was gebeld dat de e-mail het niet meer deed. Na een inspectie op de server kwam een collega bij ons staan die helemaal linux verslaafd is, en hij vond windows maar niks. Deze man (laten we hem Karel noemen_ was op arbeidstherapie op deze school geplaatst, en hield zich bezig met ICT. De fout was snel gevonden: de hele map 'exchange' was verwijders van de harde schijf van de server. Deze gewezen ICT-er vertelde me dat "ie de harde schijf had opgeschoond, omdat ie zo vol zat. Hij had in de map exchange gekeken en zag dat die erg veel ruimte in beslag nam dus hup, de prullenbak in, en aangezien die map nogal groot was, was ie dus permanent gedelete. Herinstallatie van de server was het gevolg. En uiteraard een gesprek met deze man en de directie. Na een flinke reprimande en verandering van het administrator wachtwoord was het zaakje weer draaiende. 1 maand later worden we gebeld door een andere school: "De e-mail werkte niet" ... Wij daar naar toe. We komen de school binnen en zien daar ineens Karel lopen. "overgeplaatst omdat er geen ruimte meer was op de andere school"... Kijkend op de server.... "ehhhh waar is de map exchange" .... en u raadt het al. Wederom had Karel 'ruimte gemaakt op de harde schijf' . Om een lang verhaal kort te maken. Karel hebben we een linux werkstationnetje gegeven, en het duidelijk gemaakt dat hij niet meer aan de server mocht komen. Laat nou vanmorgen hier de telefoon gaan, school nummer 3... "de e-mail werkt niet... en Karel snapt er niks van, want die werkt hier sinds een week...." N.B. echt gebeurd verhaal, overigens is school 3 morgen aan de beurt, maar ik denk al dat ik weet wat er aan de hand is. gegroet Timon Een computer, fantastisch!!! binnen 2 seconden heb ik antwoord op mijn vragen, het kost me alleen 2 weken om te controlleren of het klopt |
Hardware
Tovenaarsleerling

354 Posts |
Posted - 06/04/2004 : 14:29:00
quote:
Ter info: ik doe samen met iemand anders server beheer op 8 basisscholen in uidoost, op iedere school loopt ook een ICT-er rond. De een weet wat meer dan de ander. (of denkt het te weten)Op een morgen kwam ik met mijn collega op een school. Er was gebeld dat de e-mail het niet meer deed. Na een inspectie op de server kwam een collega bij ons staan die helemaal linux verslaafd is, en hij vond windows maar niks. Deze man (laten we hem Karel noemen_ was op arbeidstherapie op deze school geplaatst, en hield zich bezig met ICT. De fout was snel gevonden: de hele map 'exchange' was verwijders van de harde schijf van de server. Deze gewezen ICT-er vertelde me dat "ie de harde schijf had opgeschoond, omdat ie zo vol zat. Hij had in de map exchange gekeken en zag dat die erg veel ruimte in beslag nam dus hup, de prullenbak in, en aangezien die map nogal groot was, was ie dus permanent gedelete. Herinstallatie van de server was het gevolg. En uiteraard een gesprek met deze man en de directie. Na een flinke reprimande en verandering van het administrator wachtwoord was het zaakje weer draaiende. 1 maand later worden we gebeld door een andere school: "De e-mail werkte niet" ... Wij daar naar toe. We komen de school binnen en zien daar ineens Karel lopen. "overgeplaatst omdat er geen ruimte meer was op de andere school"... Kijkend op de server.... "ehhhh waar is de map exchange" .... en u raadt het al. Wederom had Karel 'ruimte gemaakt op de harde schijf' . Om een lang verhaal kort te maken. Karel hebben we een linux werkstationnetje gegeven, en het duidelijk gemaakt dat hij niet meer aan de server mocht komen. Laat nou vanmorgen hier de telefoon gaan, school nummer 3... "de e-mail werkt niet... en Karel snapt er niks van, want die werkt hier sinds een week...." N.B. echt gebeurd verhaal, overigens is school 3 morgen aan de beurt, maar ik denk al dat ik weet wat er aan de hand is. gegroet Timon Een computer, fantastisch!!! binnen 2 seconden heb ik antwoord op mijn vragen, het kost me alleen 2 weken om te controlleren of het klopt
zalige kerel diene karel  |
rschuring
Knutselaar
2 Posts |
Posted - 06/04/2004 : 14:39:23
In een duister verleden, toen ik nog als medewerker van een technische dienst bij een computerwinkel werkzaam was, werd ik nogal eens geconfronteerd met het verbluffende technische vernuft van de eigenwijze 60-plusser. Je kent dat wel; "Ik heb de cursus 'Windows 95 voor senioren' met succes afgerond, dus ik ga mijn computer openschroeven en het binnenwerk aan mijn bijzondere technische kunnen blootstellen." Zo kwam er op een dag zo'n betweter langs die zijn nieuwe RIMM-geheugen (dat hij de dag daarvoor had gekocht) niet aan de praat kreeg. "Hij doet het niet. Mag ik een nieuwe?" Blijkbaar nam meneer geen genoegen met het gegeven dat zijn moederbord geen RIMM-geheugen ondersteunde, maar enkel DIMM-modules. Neen, zijn computer was technologisch zó ver zijn tijd vooruit, het moest en zou RIMM-geheugen ondersteunen. Met de uitspraak 'als het niet past, dan zorg ik wel dat het past' in zijn achterhoofd moet hij besloten hebben de peperdure module met een kniptang te lijf te gaan, en de inkepingen in de module zo aan te passen dat ze wel in het moederbord pasten. Zie hier het resultaat. Ik kan wel betere manieren verzinnen om een paar honderd euro op te maken. 
 |
Timon
Goochelaar

273 Posts |
Posted - 06/04/2004 : 14:48:36
quote: zalige kerel diene karel
Ja fijn heh, het irritante is dat ie op een of andere manier elke keer de admin wachtwoorden weet te achterhalen   Maar misschien heeft Wim wel plaats voor hem in zijn bedrijf?  Timon Een computer, fantastisch!!! binnen 2 seconden heb ik antwoord op mijn vragen, het kost me alleen 2 weken om te controlleren of het klopt |
wim
Tovenaar

11930 Posts |
Posted - 06/04/2004 : 14:55:41
nee zulke mensen hebben we niet...  |
melcol
Bezoeker
2 Posts |
Posted - 06/04/2004 : 15:37:37
Hier nog een leuk verhaal met voor sommige mensen een minder leuk einde.Ik werkte toendertijd als verkoper van bij een grote computerzaak, en op een zaterdag stopt er voor de deur een prachtige mooie mercedes SLK met daarin een bloedmooie vrouw en een man. De ramen zijn daar heel groot. Deze kijken wat rond in de winkel en ik spreek ze aan. Toendertijd waren net de nieuwste Tulips 386sx-en uit met jawel en 3,5" en 5,25" floppy drives. Dus ik vertel de mensen dat en dan vraagt de vrouw aan mij "de 5,25" is de gleuf waar die slappe dingen in gaan? en de 3,5" waar die harde dingen ingaan???" Ik kan even niets zeggen, maar dan schiet die man toch in de lach dat ik mezelf ook niet meer kan inhouden en lach heerlijk mee, maar die vrouw wordt helemaal woest, beend weg en we zien haar dus in die nieuwe Mercedes stappen. Dan zien we haar de auto starten en naar achteren kijken en een dot gas geven, maar de versnelling stond nog in 1, dus boem zo tegen een dikke paal op die gelukkig voor de ramen stond, auto redelijk in de kreukels en nu lachtten we niet meer. Ik heb niets kunnen verkopen, en deze mensen ook niet meer teruggezien, maar zelfs jaren later kan ik er nog heerlijk om lachen hahahahahah nog een korte afsluitingsverhaal in diezelfde winkel, daar stonden her en der bordjes met daarop de vraag, lever uw visitekaartje in dan kunnen wij u op de hoogte houden etc. Op een dag staat er zo'n kaart toevallig op een grote papierversnipperaar, en komt er een klant, die leest het bordje en pakt uit zijn portefuille een visitekaartje en doet deze precies in het midden (waar het oog van de papierversnipperaar zit) en roetsch kaartje versnipperd, ik heb nog nooit iemand zo zien schrikken en daarna beledigd kijken hahahahahah  |
|